Chiquitita

Idag har jag varit på jobbet. Det har faktiskt gått väldigt bra. har som vanligt inte gjort 100 knyck, utan mer runt 85 knyck. hade en prao-elev till hjälp idag. så vi vart klara ganska lagom till klockan 16, lagom tills jag skulle gå hem. skönt var det att man vart klar. det var ju naturligtvis kvar grejer som inte gick upp, men det brukar det vara, och nu är det högtryck med varor, det är hur mycket som helst. men det är ju jul nästa vecka.

Och imorgon åker jag ner till mamma igen, och är där över julen... får se när jag åker upp igen, det beror helt på när jag får pengar...

Var och sprang på byn idag.... var in på systemet en sväng, så man har något så man klarar av vardagen, man kan ju inte precis vara nykter jämt, nån gång får man tillåta sig själv att supa till, och supa huvudet av sig... så träffade jag Golsum på byn oxå, så frågade hon en massa frågor som jag knappt hade en aning om själv... om smink och shampoon och sånt, och jag fattar mer eller mindre noll om sånt... använder knappt smink... sen var jag in på biblioteket och lånade några böcker... lånade bland annat Jane Eyre, fast på engelska den här gången... har läst boken på svenska, och sett filmen, så det ska bli intressant att läsa den på engelska...

Jaja, mitt liv kan inte låta intressant om jag tycker att en bok kan verka mer intressant på engelska än på svenska... Men det faktum att jag är helt såld och insnöad på klassiker förstår jag knappt själv.... det är inte bara böcker som jag är insnöad på klassiker, det innefattar även film och musik... helst då 80-tals-klassiker, i musik och film...

Favoritfilmer från 80-talet:
-> Dirty Dancing
-> Top Gun

Favoritlåtar från 80-talet:
All I want to do is make love to you - Heart (dock från 1990)
I've had the time of my life

Kommentarer
Postat av: Sara

Hur ska jag klara mig utan chaufförerna? Och hur ska dom klara sig utan mig? SUCK

2008-12-15 @ 21:50:45
URL: http://saracarolineboberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0