Snö(O)väder

här snöar det av bara fan... det yr värkligen... handlade lite på jobbet innan jag skulle hem... det var billig falukorv så jag passade på... 10 kronor för en falukorvs-ring... det är att skänka bort grejerna... men eftersom man jobbar där så har man insider-information och korvarna går ut på söndag, och det är en halv bur kvar med korv... iallafall så när jag hade handlat klart så konstaterades det att det snöade och blåste så mycket och jag hade så tunga kassar att jag aldrig skulle ta mig hem med dom i ett stycke, jag skulle förmodligen ramla och slå ihjäl mig.. så jag ringde pappa så fick han komma och hämta mig...

Nu ska jag snart äta... pappa och mariana hade gjort iordning mat som mer eller mindre var klart nu när jag kom hem... och jag som hade tänkt göra min gryt-specialare....  kan skriva upp receptet på min specialare som jag tycker är jättegott...

Saras kycklinggryta (Måtten är cirka-mått) ANVÄND SÅ MYCKET SOM DU SJÄLV VILL, MEN DETTA ÄR FÖR EN FAMILJ!!!
1 påse kycklingfileér (hur många fileér som används beror på hur många som ska äta...)
1 konservburk wok-grönsaker (valfri storlek) och sort.
1 konservburk vattenkastanjer
1 konservburk bambuskott
Några skivade champinjoner
1 paprika
1 burk krossade tomater
3 dl grädde (valfri sort)
½ burk Peanut satay sauce

Gör så här:
skär kycklingen i strimlor eller mindre bitar, medans den är rå.... fräs den sedan i en gryta tills all kyckling är väl genomstekt... ha sedan i alla grönsakerna... och stek dom oxå.. sedan har du i krossade tomater, och sedan grädden.... krydda som du själv vill... och låt alla ingredienserna i grytan koka ihop... sedan har du i Peanut satay sauce... och låt det koka ihop till en jämn gryta... smaka av... Vill du inte ha kyckling i grytan kan du använda räkor istället... Nudlar eller ris passar väldigt bra till den här grytan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0