Torsdag...

Är ledig i en vecka igen.. ganska skönt... man känner att man behöver den där veckan emellanåt för att vila upp sig och ta igen en massa sömn...

Ska ner till Elgiganten med mamma idag och köpa laptopen... iallafall titta på den... men mamma lär sluta jobbet först, hon slutar 13 idag...

Jag fattar inte riktigt varför jag får allergiska reaktioner på mammas katter, men inte på katterna vi har i orsa... det är helknasigt tycker jag... För jag nyser som en galning så fort jag kelar med mammas katter, men inte med katterna vi har i orsa...

Var i mora några timmar igår... hade typ 4½ timme att fördriva... kom till mora till 10 ungefär, egentligen halv 10 men då var jag och hämtade ut tågbiljetterna, sen åkte jag ner på mora... och dit kom jag 10... så skulle jag vara på arbetsförmedlingen 11.30... så jag hade först 1½ timme att fördriva, så råkar jag av en slump se en Ha-be bil... och det var Björn som körde... var faktiskt kul att träffa han.. det var 6-7 veckor sedan... och jag har inte hört av han heller under dom veckorna... det är lite skumt, har hört av hans syster oftare, och henne har jag inte ens träffat... frågade han om det, och han hade inget bra svar på det... han skulle lossa 11 E-pall på systemet... och igår försökte han para ihop mig med en jobbarkompis till han som kör arla nuförtiden... det gick inte så bra för han att försöka med det...

Iallafall vid lunch när jag var klar på arbetsförmedlingen så åkte jag bort till tågstationen igen... efter en stund när det första ankommande tåget dök upp så dök det upp några turister... ett par som pluggade i Västerås, men tjejen var från Vermont i USA och killen var från Mexico... det var kul... hon hette oxå Sarah och var 20 år... och killen hette Daniel, men jag vet inte hur gammal han var.. han hade förövrigt aldrig sett snö, så han var alldeles lyrisk, och ville ut i snön och leka... han byggde 2 snögubbar medans dom väntade på inlandsbussen (45:an) som går till Östersund, men dom skulle inte dit... dom skulle till Vemdalen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0