Fredag den 13

är det idag.... det är en TURdag ingen OTURsdag. men jag är lite motsats mot alla andra, så det är inte så konstigt..

Har gjort lite släktforskning som jag nämnde i nått tidigare inlägg. inte bara på mammas sida av släkten, där det för den delen är svårt att få reda på nått, för dom flesta i släkten har dåligt minne. läste i lite dokument som jag kommit över om min gammelfarmor. hon dog när hon var 40 år, 1937. och det slog mig när jag kikade i dom där papprena, hon har levt, hon har varit en levande person, och jag har aldrig träffat hon, jag har aldrig känt hon. hade hon levt idag hade hon varit 112 år gammal. och när det slog mig, att jag har aldrig träffat den här personen, den här släktingen, min gammelfarmor, så kände jag en sån oerhörd sorg, jag vet inte varför, men den bara kom, och jag blev tårögd. Jag har aldrig träffat hon, men jag har en känsla av att det var en underbar person. och jag kan inte låta bli att fascineras av hon, och hur lite vi har vetat om hon. Fram till nyligen, har vi mer eller mindre bara vetat vad hon hette, och vilket år hon dog, och knappt vilket år hon föddes. När jag har tänkt på hon, så har jag funderat på; hur var hon som person? undra hur det skulle vara att resa tillbaka i tiden och träffa hon. det är en tanke jag haft många gånger, att åka tillbaka i tiden och träffa gammelfarmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0