Oteknisk, jag? ja, det må hända...

jag upptäckte igår att jag faktiskt är oteknisk... otekniskare än jag trodde att jag var... tänkte sätta mig i ett varmt bad igår kväll, det är ju jätteskönt... och jag kollade på nån skruv, eller handtag eller vad man ska kalla det, den man reglerar vatten-temperaturen med iallafall, och den var i ett sånt läge att det såg ut som att det skulle vara varmt vatten (något varmare än 38 grader)... och när jag sätter på vattnet upptäcker jag till min förskräckelse att vattnet är iskallt... jag står i badkaret en stund och känner på det rinnande vattnet och förstår inte varför inte vattnet blir varmare... så går jag och frågar pappa varför vi inte har nått varmvatten.... och han svarar att det ska vi ha... och jag tänker att det är nått fel på el-pannan, eller att nån propp har gått eller att el-räkningen eller vatten-räkningen inte var betalt, men det var inget fel på nått utav det... så går jag in i badrummet igen och börjar fundera en stund... så slog det mig, jag kan vrida på den där grejen där man reglerar temperaturen på vattnet, och naturligtvis var det den som ställde till det, det var det kallaste vattnet, jag var ju tvungen att vrida runt hela den där grejen för att komma upp i varmvatten-temperatur... jag har mina stunder när hjärnan inte arbetar på högvarv... man lär vrida på den där temperatur-regleraren för att få den temperatur man vill ha, och inte ta för givet att den visar den temperatur man antar...

Kommentarer
Postat av: hannah

hahha, jag har varit med om samma sak :)

tyvärr lyckades jag inte lösa mysteriet just då så jag fick duscha kallt den gången... gaaah. ;)



men är det inte sånt där man ska ha killar till förresten? tekniska grejer? hohoho.

2009-03-20 @ 08:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0