Såå...

Nu har jag filat och funderat, och blivit något sånär nöjd med bloggen.. för tillfället... Det som ska göras nu är att fila och fundera på en header som jag är nöjd med.... men det kan bli svårt tror jag, eftersom jag gör headrarna i paint, för jag har inte photoshop på datorn, och även om jag hade det så skulle jag inte begripa mig på det...

Idag har jag varit duktig, men det har jag varit hela veckan, när det har varit uppehåll från regnet... idag har jag jobbat liiite, har gått med röjsågen nån timme, gått med röjsågen har jag visserligen gjort i veckan oxå, när det inte har varit tippkörning och lite annat fippel... och nu är jag bekväm med att gå med röjsågen och känner mig trygg att gå med den... när jag började gå med röjsågen så var jag rädd att ha sönder den, eller att jag skulle ha sönder nått annat... men nu vet jag iallafall att jag klarar av den, och att det inte gör så mycket om jag ryker ihop med sly, vilket händer ofta... det enda som jag vet att jag inte behärskar med röjsågen är att byta huvud på den, mellan trimmer-huvudet och klingan... och när jag började gå med röjsågen så vägrade jag gå med klingan, för att röjsågen vibrerade för mycket, men nu spelar det inte nån större roll längre för min del.... det får vibrera bäst det vill, för motorer bruka vibrera när dom är igång... och jag lärde mig snabbt att byta tråd på trimmer-huvudet, och att tanka röjsågen är oxå lätt, om man bortser från att jag är rätt duktig på att spilla utanför, det där med träff-säkerheten är inte så bra... så när man kommer hem och har jobbat med rösågen, så har man oftast tankat röjsågen nångång under dagen, så man har oftast bensin på händerna, vilket inte är en trevlig känsla att ha, just på grund av riskerna...

 såhär ser en röjsåg ut... inte den jag brukar gå med dock, men ganska liknande i storlek... är man ovan att använda en sån maskin så känns det på i rygg och axlar när man är klar... självklart har man en sele på sig som man fäster röjsågen i, det blir lite lättare att gå med den då... det är drygast att gå med den i diken och i slänter, det är då man får som ondast i rygg och axlar... på bilden sitter det en klinga på, men det finns ett trimmer-huvud till oxå, och med det på så kan man trimma runt huset, blommor, buskar och träd och sånt, även slänter och diken... jag har gått med röjsågen i diken flera gånger, bland annat efter E45-an mellan Mora och Orsa, men när man gör det så är det en självklarhet att ha på sig en reflexväst...

Apropå reflexväster så är jag helt frälst i dom... det är en av dom bästa investeringarna man kan göra... det är en extremt billig livförsäkring... om man till exempel är ute och går med en hund efter en mörk väg där det inte finns gatlysen, då syns man direkt om man har reflexvästen på sig, eller om man står vid busshållsplatsen tidigt på morgonen på vintern, så syns man bra och busschauffören ser en och stannar definitivt, varje gång jag hade på mig reflexvästen när jag väntade på bussen när jag skulle till skolan så stannade dom, och dom lovordade den varje gång och tyckte att ALLA borde ha en, när jag gick på gymnasiet åkte jag buss till skolan, inte när jag gick från klass 1-9, då bodde jag nere i Falun och hade 5 minuters gångavstånd till skolan, men iallafall så gick jag i skolan nere i Falun på gymnasiet oxå, men bodde då i Orsa, så man stod efter E45-an mellan 5.30 och 6, för att hinna till skolan i tid till 9... 5 timmars pendling tur och retur om dagen för att ta sig till och från skolan, man vande sig tillslut, men i ettan, det första läsåret på gymnasiet var värst, när man inte hade vant sig vid att åka så mycket, jag var åksjuk varje gång jag satte mig på bussen, tills jag lärde mig att det var lika bra att sätta sig längst fram för då såg jag vägen, och dörren öppnades med jämna mellanrum så jag fick luft, då gick det bra... sen blev det att jag började prata med busschaufförerna, jag hade inte så mycket annat att göra på bussen, när skolarbetena var på datorn... så blir man excentrisk, så kommer man på att man kan göra ett projektarbete om arbetsmiljö och säkerhet för busschaufförer, då hade jag en bra anledning att prata med dom, och att hänga på upp till bussgaraget i mora.. jag satt där flera gånger under trean, hängde med dit sista veckan på gymnasiet för att bjuda dom på kakor, för att dom ställde upp på mina intervjuer och frågor...

Nu kommer jag på mig själv med att ordbajsa igen, men när man väl kommer igång att skriva så blir det att man glider in på ett annat ämne än det man börjat skriva på, och då kommer man på en massa om det ämnet, och sen glider man in på ett annat ämne med ett bananskal...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0