syttende mai

är det idag. Norges nationaldag, nu är det väll dubbel yra i Norge, eftersom det är nationaldagen för dom, plus att dom vann eurovision igår. så jag antar att det är man ur huse i norge idag. kollade inte direkt på Eurovision igår, tycker det är tråkigt. så jag gick och la mig efter en stund, efter att Sverige sjungit sin låt.

har inte skrivit på jag vet inte hur många dagar. men det är några dagar. vad har hänt sen jag skrev sist, men eftersom jag inte kommer ihåg när jag skrev sist så skriver jag lite i allmänhet vad som har hänt dom senaste dagarna.

Har varit i Borlänge i helgen, jag och pappa. Har varit och jobbat lite hos Holly, vi har målat om deras fönsterkarmar utvändigt, så skulle vi måla om vindbrädan oxå, men eftersom deras hus är ett tvåvåningshus och stegen inte räckte, och det var för läskigt att sträcka sig ut från taket att måla, så sket vi i det den här helgen, så det blir att åka ner nästa helg och ha en extra steg-sektion med sig då, så då blir det att ta med 3 steg-sektioner. så målade vi om en garderobsdörr, och deras öppna spisar, men vi tog bort dåligt kitt, och kittade om, sen målade vi om. så ska vi måla om deras trapp nästa helg oxå, eller rättare sagt, måla om taket och väggarna i deras trapp. och såga ner några av träden dom har på tomten så att dom får lite ved.

Det var lite läskigt när vi kom till Holly idag. det hade ju brunnit på gatan bredvid inatt. det här flerfamiljshuset som brunnit i Borlänge inatt. det var inte så långt ifrån där Holly bor, det var nog 2 eller 3 hus ifrån, men på gatan bredvid. det var som tur var ingen som blev allvarligt skadad. den allvarligaste skadan var en bruten tå. men dom som bodde i huset det var ett hus med 4 lägenheter dom blev av med värdesaker och fotografier och minnen och allt, dom blev ju hemlösa. det var på övervåningen det brann, så det är ju borta, och taket hade rasat in, och bottenvåningen blev rejält fuktskadat, med tanke på att brandmännen stått och sprutat vatten för att släcka elden.

så nu har jag och pappa kommit hem till orsa igen. nu ska jag gå och sätta mig i ett bad, och sen dusha. får se vad jag hittar på sen. om jag går ut i trädgården och luktar lite på tulpanerna eller hur jag gör. så kommer jag sova VÄLDIGT skönt sen inatt.

Kommentarer
Postat av: DragonPH - MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

Hihi, åhhhh va roligt att du kommenterade i min blogg (igen) !! ;) Trodde att den dammat igen totalt, men nu ska jag återuppliva den, helt klart.



Hur är det med dig dah, hittat fler bilgalningar att störa dig på ? ;)





kramar

2009-05-18 @ 18:15:35
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: DragonPH - MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

Personligen tror jag inte att du är ett dugg korkad. Jag hade eget dataföretag när jag var yngre och servade nätverksparker och pysslade mkt med webadministration och utveckling, så jag vet vad jag pratar om i detta fallet. (",)



Vissa funktioner är totalt skeva på www.blogg.se men de fungerar ju när man väl (lyckats att) satt sig in i dem. Men pedagogiken och gränssnittet finns mycket kvar att önska utav. ;)



Som du ser så har jag vaknat i mitt bloggeri igen... jag är värsta periodaren. Men när jag väl skriver så skriver jag ganska mycket, men sen i pauserna ingenting. Men jag tror att jag kommer att skriva relativt (jo... allt är ju relativt haha) mycket i sommar.



Hur är det med dig nu för tiden dah ?





Kramar

2009-05-21 @ 14:14:23
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0