Snö

äntligen är snön här.. men det är så lite snö.. med tanke på att snön äntligen kommit så tyckte jag att snön kunde ha kommit ordentligt, och inte smygit... nu när den är här kan det lika gärna bli smällkallt och metervis med snö, då blir jag glad.. så slipper man gå och halka när det är nollgradigt ute... -25 grader och snödrivor och snö på gräsmattorna som är högre än jag, då är jag glad.. förra året var en vinter jag älskade, då var det -20 länge, var till och med -35 några nätter.. så var det höga snödrivor och massvis med snö fram till påsk.. så ska en vinter vara.. så blir jag så arg varje höst när dom varnar om snökaos, det är inget snökaos, det är ett allmänt faktum att snön kommer varje år, det kommer en dämp i oktober, det kommer en dämp i november, sen smälter de bort, sen när det kommer kring jul, så är det här för att stanna. det är ingen ide att bli förvånad varje år, det jag är förvånad över är att alla andra är förvånade.. så ge mig massvis med snö, så man kan vara ute och leka i snön.. göra några snögubbar, och sånt...

Kommentarer
Postat av: Fredric

Inte blir det bättre av att det ska bli varmgrader inatt, kommer ju att bli snorblött imorgon. Sen blir det säkert smällkallt och...hej isgata!

2009-11-05 @ 17:37:13
Postat av: sara

det är därför jag tycker att det är bättre när det är smällkallt, för då blir det inte nån isgata, det blir mer fäste i isen, när det är smällkallt, och inte nån isgata, vilket det blir när det är nollgradigt...

2009-11-05 @ 17:40:08
URL: http://saracarolineboberg.blogg.se/
Postat av: Lia ☆ Keep it real

Jag håller faktiskt med, ska det snöa så kan det lika gärna göra det ordentligt! Inte så det smälter bort direkt och bara blir slask :S

2009-11-07 @ 09:26:42
URL: http://wazup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0