Kyrkoval

Tog en promenad upp till bystugan idag, och röstade i kyrkovalet... tycker jag gott att man kan göra ÄVEN fast man inte är så intresserad av allt med kyrkan.. även fast man inte är insatt så kan man använda sin rösträtt, för ens röst väger 10 gånger mer i kyrkovalet än i vanliga riksdagsvalet... Jag tycker att; om man inte röstar och gör sin röst hörd under valet och påverkar, så har man inte rätt att klaga heller när man tycker att valresultatet är helt galet fel... därför ser jag till att rösta i ALLA val jag har rösträtt till...

Var faktiskt mysigt att ta promenaden upp till bystugan och tillbaka, totalt tog väll promenaden en timme, med röstningen inräknad som tog 5 minuter.. började skymma, och det regnade, så jag gick under paraplyt och lyssnade på lugn musik från MP3:n som jag för omväxlings skull hade fyllt med musik.. tror jag har haft MP3:n tömd i nästan ett år, eller rättare sagt, sen jag köpte laptopen...

Har staplat ved i 2 dagar... inte idag dock, igår och i förrgår... och det känns idag, kan jag lova, i ryggen och baksida lår... men det är skönt när man har träningsvärk... då vet man att man lever, och man vet att man bygger muskler... jag tycker faktiskt om värken man har när man bygger muskler... jag välkomnar nästan den värken...

idag gick jag med röjjen ett tag.. och imorrn efter lunch ska jag gå med röjjen (med sågklingan på) och ta ner en nyponbuske... det går nog fort att ta ner den, det sóm kommer bli drygt är att forsla bort busken till soptippen... och det var inte bara en buske, utan en hel häck på säkert 50-60 meter... och det blir nog jag som får gå med röjjen, med tanke på att selen är inställd efter mig, det är så bökigt att ställa om den...

På torsdag ska jag åka ner till Mamma, ska ner till Falköping på Fredag och vara där över helgen, jag och mamma och brorsan och mammas sambo... ska fira lill-stora syster yster (styvsyrran) som nästan fyller vuxen... hon blir 17 på fredag... får se hur mycket jag sitter vid datorn då.. OM jag sitter vid datorn, det återstår att se... kommer ha den med iallafall för att se på film i bilen på vägen dit och hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0