Ondska

Hur kan en människa göra så mycket ont mot nån annan människa? Är nästan helt gråtfärdig...

Läste ett blogginlägg, det var nån läkare på "Läkare utan gränser" som hade skrivit det blogginlägget.. när jag läste det blogginlägget blev jag så j-a arg, och ledsen på samma gång... kan knappt hålla tårarna tillbaka, lyckas med nöd och näppe... Hon jobbar på ett sjukhus på Haiti.. och hon hörde när hon kom in i väntsalen att ett barn grät, och det var nått speciellt med den gråten, och hon såg på mamman att nått var väldigt fel... Den här mamman, hennes dotter hade blivid våldtagen, dottern är 18 månader gammal! Hur tänker man när man våldtar ett 18 månader gammalt barn? Det är bortom min förståelse? Hur kan man göra nått SÅ ont mot nån annan människa? Nån som inte ens kan säga ifrån, nån som inte kan prata, nån som ännu inte lärt sig skillnaden mellan rätt och fel..

Blogginlägget jag läste finns här...

Kommentarer
Postat av: AK

hej! jag fick höra samma sak av en gammal jobbarkompis från sydafrika, där de hade suttit en massa folk i en minibuss och mamman lämnade över sin dotter till karln som satt bredvid en stund då hon skulle leta efter nått i sin väska. under tiden började barnet att gråta, sen när det uppdagades vad mannen hade gjort så slog de ihjäl mannen som hade fingrat sönder flickan, på knappt två år. helt fruktansvärt. fruktansvärt attd det finns såna människor här i världen. vissa saker är det bättre att man inte nehöver höra talas om tycker jag. bra inlägg dock.viktigt.

2009-09-17 @ 15:35:15
Postat av: sara

att nån ens får tanken att göra nått sånt är illa nog, att sen göra det är ännu värre... man kan ju fråga sig varför... hur är man funtad när man gör en sån avskyvärd sak?

2009-09-17 @ 18:16:30
URL: http://saracarolineboberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0