forts. demokrati..

Tycker det är kul att läsa kommentarerna om det tidigare inlägget "Demokrati".. Bland annat skrev jag det inlägget för att skapa debatt.. och jag tycker att en debatt är nödvändig för att det ska komma igång lite diskussioner.. Jag har inte bestämt mig än vad jag ska rösta på än, men just nu så lutar det mot SD.. men jag väntar och ser om det kommer igång diskussioner från dom andra partierna innan jag bestämmer mig.. Men som det ser ut nu så blir det en missnöjesröstning för min del, men det är fortfarande några månader kvar tills valet, och jag hinner fortfarande ändra mig.. Det är möjligt att jag kommer impulsrösta på valdagen, efter vad jag kommer tycka då, är det som jag kan hålla med mest då..
Man ska vara kritiskt till alla partier tycker jag, inte bara kritisk mot SD, nog för att många är mer kritiska mot SD än något annat parti, vad jag tycker mig märka (jag har inga som helst belägg för det)..
Det jag ville komma fram till egentligen var att Sverige är en demokrati och att man får rösta på vad man vill, vilket betyder att politiker inte har rätt att leka överförmyndare och säga åt folket vad dom ska rösta på.
Att alla människor har lika värde, det är underförstått tycker jag.
Att jag har åsikter, det betyder inte att jag behöver ha bevis, eller belägg för dom, vissa saker som jag kan nämna betyder inte heller att jag har läst det nånstans, eller har några belägg för det heller, men det jag menar då är att det förekommer, men jag vet inte i hur stor utsträckning.
Invandring behövs, helt klart.. det tror jag faktiskt dom flesta är överens om, men JAG TYCKER, att man ska kunna sysselsätta dom som redan är i Sverige. Jag vet inte exakta siffror, men det är nog runt åtminstone 100000 som är arbetslösa, som inte är satt i någon form av sysselsättning, nu räknar jag bort studenter och sjukskrivna. Jag tycker att det vore en bra ide att sätta alla arbetslösa i sysselsättning, oavsett etnicitet, spelar ingen roll om personen heter Lisa eller Ahmed. Att sätta dom som finns här i sysselsättning innan man börjar tänka på ännu mer arbetskraftinvandring. Arbetskraftinvandring är bra, ja. Men ta till vara på arbetskraften som finns här, till att börja med. När majoriteten av dom arbetslösa har fått jobb, eller börjat plugga, så kan man fortsätta ha massinvandring.. invandring ska vi iochförsig ha ändå, men kanske inte i lika hög utsträckning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0