Studenterna

här i orsa och mora tog studenterna studenten förra veckan... och idag var det dags för min ÄLDSTA kusins YNGSTA dotter att ta studenten... jag tycker det är kul att dom tar studenten, men jag får bara mer åldersångest... snart står det inte på innan man är gammal... jag känner mig bara äldre av att dom som är yngre än mig snart är äldre än mig (det är teoretiskt inte möjligt, men det känns som det)... var 3 år sen jag tog studenten, vart tusan tar tiden vägen? var ju igår jag tog studenten känns det som... var 3 månader sen lillbrorsan blev 20, vad har jag missat, han kan inte vara 20, han är bara 10 i min värld... blir nästan mer deprimerad av att ha kusinbarn som är äldre än jag är.. man blir så liten på jorden, samtidigt som man bara känner sig äldre och äldre.. jag får inte ångesten från att jag själv blir äldre, utan av att folk runtomkring mig blir äldre, isynnerhet dom som är yngre än jag är..

vart tar tiden vägen?

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hahha, jag håller helt med - där slog du huvudet på spiken! Det är ju när bebisarna blir stora som man förstår att tiden gått, sig själv märker man det inte så mkt på :)

2010-06-13 @ 18:00:26
Postat av: sara

ja, gud ja... men en klasskompis nu på komvux fick min ångest att minska litegrann iallafall och inte få mig att känna mig så gammal... han menade på att, dom som började första klass, dom som är 6-7 år, när han tog studenten, dom är nu över 20, när den dagen kommer, DÅ kommer jag har en rejäl ångest... eller när det är närmare pensionen än studenten..

2010-06-13 @ 18:03:38
URL: http://saracarolineboberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0