Teen Mom

Jag förstår inte riktigt hur alla tonåringar som skaffar barn tänker.. Inte för att jag tycker att det är fel det dom gör, men jag förstår inte varför.. Jag förstår inte vad som rör sig i deras huvuden när dom väljer att skaffa barn i så unga år.. Det är deras val, att göra vad dom vill med sina liv.. men är dom mogna nog att förstå konsekvenserna av sina val? är dom mogna att ta hand om ett barn? har dom ekonomi nog att ta hand om ett barn? har dom tänkt igenom sitt val? är dom införstådda med allt vad det innebär att ha barn? att dom har ansvar för ett annat liv utöver sitt eget liv, livet ut..
 
Nog för att jag förstår argumentet att man är ung och pigg och orkar leka och sysselsätta en unge fysiskt, men sen då? Det psykiska, ekonomiska, och allt det andra?
 
Inlägget är inte för att provocera, utan för att skapa en diskussion.. så diskutera gärna, men personliga påhopp accepteras inte, då tar jag bort inläggena direkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0